Obserwuj nas

Newsy

Nie minęła nawet doba. Ogromne zainteresowanie biletami na MŚ

Bez niespodzianki – popyt znów przerósł podaż. Udostępniona przez PDC pula biletów na nadchodzące mistrzostwa świata szybko została rozdystrybuowana. Na razie wejściówki trafiły do posiadaczy abonamentu PDC.TV. Podobnie jak w poprzednich latach, nie zabrakło głosów niezadowolenia ze strony części fanów.

Mistrzostwa świata PDC 2025
W Alexandra Palace pustych trybun nie będzie (fot. Kieran Cleeves / PDC)

Sprzedaż podzielono na dwa etapy. Pierwszy etap wystartował w poniedziałek 4 sierpnia o godz. 13:00 – ustalono, że potrwa 24 godziny. W tym czasie możliwość zakupu udostępniono wyłącznie posiadaczom rocznej subskrypcji PDC.TV.

Etap numer dwa to powszechna sprzedaż, dostępna dla tych, którzy w dniach 5-15 sierpnia zapiszą się na listę chętnych. Wśród zapisanych PDC rozlosuje osoby, które – począwszy od 20 sierpnia – będą miały możliwość zakupu biletów w drugim okienku.

Tegoroczne mistrzostwa świata, w których udział weźmie 128 graczy, będą złożone z 36 sesji – od 11 grudnia do 3 stycznia. W pierwszym okienku na każdą z sesji udostępniono niecałe dwa tysiące wejściówek (pojemność to ok. 3 200 miejsc).

Ceny biletów ustalono w przedziale od 55 funtów (za miejsca na trybunach podczas pierwszej rundy) do 100 funtów (za miejsca na płycie podczas wielkiego finału).

 

“Jesteś w kolejce…”

Choć sprzedaż rzeczywiście ruszyła o 13:00, nie wszyscy mieli możliwość równoczesnego zakupu biletów. Aby nie przeciążyć platformy sprzedażowej, chętni zostali ustawieni w kolejce. Ruch był jednak na tyle duży, że w wielu przypadkach kolejka ledwo szła do przodu. Samo miejsce sięgało wartości pięcio-, a nawet sześciocyfrowych.

Źródło: X / @truckerandywes



Niekiedy pojawiały się także problemy techniczne – dotarcie do końca kolejki nie zawsze było równoznaczne z dostępem do platformy sprzedażowej.

Biorąc pod uwagę główne kategorie wejściówek – czyli te na stoły i trybuny – po niespełna dwóch godzinach ostały się jedynie nieliczne bilety na najmniej pożądane sesje.

 

Niezadowolenie

Choć PDC była świadoma, że wyprzedanie wejściówek na każdy dzień nie będzie stanowiło problemu, zarząd podjął decyzję o utrzymaniu imprezy w Alexandra Palace. Wprawdzie pojemność hali jest – jak na obecne realia – dość skromna, ale przesądziły kwestie historyczne i organizacyjne.

W internecie nietrudno natrafić na niezadowolenie kibiców, którzy nie zdołali zakupić wyczekiwanych wejściówek. Niektórzy wskazują na wadliwy system sprzedaży. Z ich punktu widzenia wadliwy nie tylko technicznie, ale też strukturalnie. Pojawia się argument, że dostęp do biletów powinien być uzależniony od “zasług” kibica. Osoba, która regularnie kupuje bilety także na inne wydarzenia, a sam abonament posiada od wielu lat, jest traktowana tak samo jak nowy lub znacznie mniej aktywny fan.

 

 

Co jasne – po rozpoczęciu oficjalnej sprzedaży ruszyła także sprzedaż nieoficjalna, czyli z drugiej ręki. Bilety oferowane są z wielokrotną “przebitką”.

ZOBACZ TEŻ
Toylo wróci do Alexandra Palace. Filipińczycy znów najlepsi w Asian Tourze
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maksymalny rozmiar przesyłanego pliku: 2 GB. Możesz przesłać: zdjęcie, audio, video, dokument, etc. Linki do YouTube, Facebooka, Twittera i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here

Sponsor główny

Sklepy partnerskie

Zostań Patronem

Reklama