Obserwuj nas

Newsy

Jaka przyszłość czeka polskiego darta? Byliśmy na SPORTBIZ Summit 2024!

W Warszawie zakończyła się konferencja SPORTBIZ Summit 2024. Za sprawą Michała Trybusza, redaktora naszego portalu, w przestrzeni konferencji pojawiła się dyskusja o różnych aspektach współczesnego darta.

  • Redakcja
źródło: SPORTBIZ Network

SPORTBIZ Summit to międzynarodowa konferencja gromadząca przedstawicieli polskiego biznesu sportowego, sportu lokalnego, agencji, mediów, jednostek samorządowych, przedstawicieli sponsorów sportu i organizacji sportowych.

W tegorocznej edycji wydarzenia nie zabrakło wątku darterskiego. W panelu poświęconym kwestii sponsoringu i przewag sportów nowych i niszowych udział wziął Michał Trybusz, redaktor portalu „Łączy Nas Dart”. W gronie przedstawicieli teqballa, pickleballa oraz futbolu amerykańskiego, dyskutowano m. in. o tym, jak przebić się z nowymi dyscyplinami do szerszego grona odbiorców.

Dart w Polsce trudno uznać za sport niszowy. Z informacji, które napływają do naszej redakcji wynika, że tylko w kwietniu odbędzie się ponad 90 turniejów w całej Polsce, nie licząc tych nie zgłoszonych lub prowadzonych w formule online. Kiedy dodamy do tego fakt, że drugi rok z rzędu bilety na pokazowy turniej z udziałem najlepszych zawodników na świecie rozchodzą się w kilkadziesiąt minut i to przy pojemności hali trzy razy większej niż za pierwszym razem, widać że potencjał popularności darta jest bardzo duży  – powiedział Michał i dodał – widzimy po liczbie wyświetleń naszej strony, jak kibice złaknieni są sukcesów Polaków. Kiedy tylko któryś z nich osiąga dobry wynik w turniejach PDC, od razu zainteresowanie dartem gwałtownie wzrasta.

Moderator panelu – dr Kazimierz Waluch, Prezes Instytutu Rozwoju Sportu i Edukacji, pytał uczestników o sponsoring w wypadku takich dyscyplin. – W wypadku darta w głównej mierze mówimy o trzech obszarach – sponsoring wielkich wydarzeń, które w Polsce dopiero się pojawiają, sponsoring inicjatyw taka jak nasza i wspieranie lokalnych społeczności skupionych w klubach. Trzeci obszar, który w moim odczuciu może być osią sponsoringu w przyszłości – mecenat nad zawodnikami, którzy dobrze rokują, ale z racji uwarunkowań finansowych nie są w stanie poświęcić się karierze sportowej – podzielił się swoimi spostrzeżeniami nasz redakcyjny kolega.

Uczestnicy panelu zastanawiali się nad przewagami poszczególnych dyscyplin. – Dostępność dla każdego, brak konieczności posiadania specjalistycznej infrastruktury, widowiskowość rozgrywki, a także otoczka związana z darterskimi wydarzeniami – to wszystko przyciąga kibiców i sprawia, że dart jest atrakcyjny w odbiorze. Dart na poziomie amatorskim fenomenalnie tworzy i jednoczy lokalne społeczności. To środowisko bardzo otwarte na nowe osoby, które chcą dzielić tą samą pasję. Dart na najwyższym poziomie to z kolei świat wyrazistych osobowości i postaci, z którymi łatwo się utożsamić – podsumował Michał Trybusz.

Dziękujemy organizatorom SPORTBIZ Summit za możliwość udziału w wydarzeniu!

ZOBACZ TEŻ
TOP 5 z ŁND: wnioski po tegorocznym World Matchplay
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maksymalny rozmiar przesyłanego pliku: 2 GB. Możesz przesłać: zdjęcie, audio, video, dokument, etc. Linki do YouTube, Facebooka, Twittera i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here

Sponsor główny

Sklepy partnerskie

Zostań Patronem

Reklama