Newsy
Szok i niedowierzanie. Potrójna 20 w kolorze… zielonym?!
W tym roku głównym i zarazem tytularnym sponsorem mistrzostw świata jest bukmacher Paddy Power. Irlandczycy nie chcą jedynie swoją zielenią zalać całą scenerię w Alexandra Palace, ale także zostawić ślad na… tarczy. Czy aby na pewno?
Po Ladbrokes, William Hill oraz Cazoo w tym roku Ally Pally będzie dekorowała inna firma. PDC kilka miesięcy temu podpisało umowę z Paddy Power, czyli zakładem bukmacherskim. Owocem współpracy będzie specjalna tarcza przygotowana z myślą o zbliżających się mistrzostwach świata. Przygotuje ją partner federacji Winmau, ale zamiast w standardowym czerwonym kolorze potrójna dwudziestka ma być… zielona!
Post wywołał niemałe poruszenie wśród fanów darta, tym bardziej, że PDC argumentuje decyzję między innymi… przeprowadzonymi badaniami! Otóż barwa zielona, będąca w środku spektrum kolorów, ma wpłynąć na większą precyzję oraz na mniejsze zmęczenie oczu.
Paddy Power sent me this weird dartboard 😂 thanks @paddypower 👌🎯 pic.twitter.com/3TcQOOh0mY
— Jack (@TheDartsReferee) November 26, 2023
Jeżeli po 30 latach rozgrywania mistrzostw świata na tradycyjnej tarczy ta zmiana oznacza poprawę standardu i jakości tego sportu, a także bezpośrednio przekłada się na zdrowie zawodników, to powinniśmy dać temu szansę – powiedział dyrektor naczelny organizacji Matthew Potter.
Uspokajamy jednak! Prawdopodobnie pomysł jest kolejnym żartem tego typu ze strony Paddy Power. Kilka lat temu o firmie zrobiło się głośno po umieszczeniu loga na skos całej koszulki zespołu piłkarskiego Huddersfield Town. Pomysł łamał przepisy FA i mimo tego, że był używany podczas presezonu, to ostatecznie nie został użyty w trakcie oficjalnych spotkań. Huddersfield nie uniknęło kary, aczkolwiek sam sponsor przyznał poźniej, że akcja była skrzętnie zaplanowana, aby zwrócić uwagę na to jak bardzo loga psują wizerunek koszulek sportowych.
– To wszystko poszło za daleko. Akceptujemy to, jaka jest nasza rola w świecie futbolu, ale koszulka powinna być święta. Jako sponsor znamy swoje miejsce – ono nie jest na trykocie – powiedział Victor Corcoran, dyrektor zarządzający firmy.
Paddy Power już nie raz udowadniało, że znają się na żartach, o czym mówi również styl prowadzenia mediów społecznościowych. Żarty z piłkarzy i całych zespołów są na porządku dziennym i prawdopodobnie tym razem tak też jest z dartem. Na wszelki wypadek jednak – prosimy pomalować w domach zielonym markerem sektor potrójnej dwudziestki!
Forget the Invincibles. They’ll make a documentary about this Arsenal team one day… pic.twitter.com/VHKsphjyZZ
— Paddy Power (@paddypower) February 26, 2018